Bilten Activa

Bilten sistema Activa je vir zanimivih informacij s področja kartičnega poslovanja znotraj bank članic sistema.

Koristno

Objavljeno: 31. januar 2009

V tokratnih novicah: Dvomestna rast porabe z Visinimi karticami; Japonci: v žepu kartice, v roki gotovina; Američani previdno z denarjem


Dvomestna rast porabe z Visinimi karticami

Visa Europe, vodilni evropski plačilni sistem, je sporočila, da se je plačevanje z njenimi karticami na terminalih POS v finančnem letu 2008 v Evropi povečalo za 10,3 odstotka. Približno 70 odstotkov plačil je zdaj izvedenih z debetno kartico, kar dokazuje, da je za potrošnike to varnejša in primernejša alternativa gotovini. Visa je v preteklih treh letih za raziskave ter razvoj novih izdelkov in tehnologij – Visina kartica z enkratnim geslom, Visa Prepaid, brezstične kartice Visa payWave ter mobilna plačilna tehnologija –, ki prispevajo k razvoju evropske plačilne industrije, namenila povprečno 87 milijonov evrov letno.

Več o tem na strani Visa Europe.


Japonci: v žepu kartice, v roki gotovina

Čeprav je bilo ob koncu leta 2007 v obtoku na Japonskem skoraj 800 milijonov kreditnih in debetnih kartic, zaradi česar je tudi ena najvišje uvrščenih med državami z visoko stopnjo prodora plačilnih kartic, je njihova uporaba izjemno nizka. Novo poročilo raziskovalne in svetovalne družbe Mercator Advisory Group razkriva, da je Japonska še vedno družba, ki je osredotočena predvsem na gotovino in predstavlja zato neizkoriščen trg za elektronsko plačevanje. Japonci imajo v povprečju 6,2 kreditne ali debetne kartice na prebivalca, kar je več kot na večini globalnih trgov plačilnih kartic. Vendar je znesek, ki ga v povprečju z njimi zapravijo, nizek – samo 30 USD. Razlogov za majhno uporabo plačilnih kartic naj bi bilo več, med njimi pa poročilo našteva kulturo, industrijsko infrastrukturo, sprejem kartic pri trgovcih in zakonodajno okolje.

Več o tem na strani NFCNews.


Američani previdno z denarjem

V času recesije in gospodarske krize je treba z denarjem ravnati kar se da previdno. Tega se zavedajo tudi Američani, ki dajejo po podatkih najnovejše raziskave družbe Visa vsak mesec na stran nekaj denarja za velike nepričakovane izdatke (66 odstotkov vprašanih). Največ denarja privarčujejo ravno za nujne primere in nepričakovane situacije (30 odstotkov), 20 odstotkov ga namenijo za upokojitev, 10 odstotkov pa za izobraževanje in morebitne prihodnje potrebe. Po ugotovitvah raziskave so najbolj marljivi pri varčevanju za nujne primere prebivalci ameriških mest Los Angeles, Orlando in San Antonio. Visine ugotovitve podpirajo tudi nedavno izdani podatki Urada za ekonomske analize pri ameriškem Ministrstvu za trgovino, ki kažejo, da se je stopnja osebnega varčevanja Američanov (odstotek razpoložljivega osebnega dohodka) zvišala v enem mesecu za več kot enkrat – septembra lani je znašala 1 odstotek, oktobra pa že kar 2,4 odstotka.

Več o tem na strani Visa.