Za varnost vašega kartičnega poslovanja poskrbita čip in PIN...

Moj čip in PIN za imetnike kartic

Vsebina

Kaj storim, če se pri plačevanju PIN kode ne spomnim?

Če vam okoliščine omogočajo, uporabite drugo kartico iz družine Activa in se obrnite na najbližjo enoto vaše banke, kjer vam bodo svetovali. Posebno pozornost vam svetujemo na potovanjih v tujini, da ne boste ostali brez plačilnega sredstva.


Ali si lahko izberem svojo PIN kodo oziroma le-to spremenim?

Pametne kartice družine Activa trenutno zaradi tehničnih omejitev ne omogočajo spremembe PIN kode. Več informacij na to temo si lahko preberete v novici »O PIN-u in njegovi menjavi« objavljeni 25. aprila 2006 na spletni strani Activa.


Kaj se zgodi ob napačno vneseni PIN kodi?

POS terminal in bančni avtomat vas bosta o napačno vneseni PIN kodi opozorila. POS terminali sistema Activa vam bodo javili tudi število preostalih poskusov. Po trikrat napačno vneseni PIN kodi se bo kartica zaklenila in je ne boste mogli več uporabljati.


Kaj se zgodi, ko se pametna kartica zaradi napačno vnesene PIN kode zaklene?

Kartica v tem primeru ni več uporabna. Trenutno odklepanje PIN kode ni mogoče, zato se obrnite na svojo banko, kjer vam bodo nadalje svetovali pri zamenjavi kartice.


Ali mora biti moja pametna kartica še vedno podpisana na zadnji strani?

Da. Vaš podpis bo še vedno potrjeval pristnost transakcije, kjer POS oprema še ni prilagojenja za sprejemanje pametnih kartic. Prav tako se dogaja, da prodajna mesta v tujini podpis zahtevajo kot dodatno jamstvo pristnosti imetnika.


Ali moram pri vnosu PIN kode še vedno dobiti potrdilo o plačilu?

Da, vendar vam tega potrdila ni treba več podpisati.


Ali moram PIN kodo uporabljati pri plačevanju prek spleta ali pri telefonski oziroma kataloški prodaji?

Ne. Pri teh možnostih se PIN kode ne uporablja direktno. Ostaja zgolj mehanizem pri plačilih prek spleta, ko se PIN koda uporablja na posebej prirejenih prenosnih čitalcih za ustvarjanje enkratnega gesla.


Ali bodo ljudje lahko videli moj vnos PIN kode v POS terminal?

PIN tipkovnice so oblikovane tako, da ob diskretni uporabi onemogočajo neposreden pogled. Kljub temu vam svetujemo, da bodisi s pozicijo telesa ali kako drugače onemogočite vpogled na tipkovnico v času vnosa kode.


Kaj če nekdo drug pozna PIN kodo?

Če menite, da nepooblaščena oseba pozna vašo PIN kodo, se obrnite na svojo banko. Tam vam bodo svetovali o ukrepih, ki jih lahko izvedete. Če ima ta oseba tudi dostop do vaše kartice, vam svetujemo takojšnjo blokacijo na številki 05/666 12 56.


Ali na prodajnem pultu kartico v terminal vnesem jaz ali zaposleni na prodajnem mestu?

Konfiguracije POS opreme in PIN tipkovnic so zelo različne. V nekaterih primerih bodo vnos kartice v režo POS terminala izvajali trgovci, v drugih vam bo slednje omogočeno samim. Pomembno je, da imate kartico vedno pred očmi in da v vsakem primeru PIN kodo vtipkate sami na diskreten način.


Ali na POS terminalu in bančnem avtomatu vedno uporabljam isto PIN kodo?

Da. To velja tako doma kot v tujini.


Imam kartico z magnetno stezo družine Activa. Ali bom lahko ob zamenjavi s pametno kartico še naprej uporabljal isti PIN?

Da, v primeru debetne kartice Activa Maestro. V vseh ostalih primerih boste pri prehodu na pametno kartico prejeli novo PIN kodo.


Katero PIN kodo dobim pri zamenjavi ob zapadlosti kartice?

Praviloma vaša PIN koda ostane enaka.


Ali pri zamenjavi kartice zaradi kraje in izgube dobim novo PIN kodo?

Da. V tem primeru dobite novo kartico z novo PIN kodo.


Kako si lahko laže zapomnim PIN kodo?

Sociologi in psihologi predlagajo naslednje štiri načine urjenja možganov pri pomnjenju številk, kot je PIN koda:

Raje kot da si zapomnite PIN kodo številko po številki, si zapomnite sled prstov na tipkovnici, ob tem ko tipkate kodo. Vizualne zaznave so namreč močnejše.

Pojdite v miren prostor in na glas večkrat ponovite PIN kodo. Slednje lahko močneje zapiše želeno vrednost v vaš spomin.

Podobno kot predhodno, poskusite dvajsetkrat zbrano zapisati vašo PIN kodo na papir.

Razdelite štirimestno kodo na več logičnih enot in si raje kot štirimestno kodo zapomnite dvakrat dvomestno.


Kje dobim več informacij?

Svetujemo vam, da se najprej obrnete na svojo matično banko, kjer vam bodo najbolje svetovali. Prav tako lahko, 24 ur na dan in vse dni v letu, pokličete v Servisni center Activa, kjer bodo naši operaterji poskušali najti odgovor na vaša vprašanja. Lahko pa nam tudi pišete preko spletnega obrazca.